author

دانشگاه اکونومی ازمیر یک دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی در ازمیر، در ساحل اژه ترکیه است. این موسسه در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و میزبان تقریباً ۹، ۵۰۰ دانشجو در ۳۲ برنامه مختلف دوره کاردانی، ۳۵ دوره کارشناسی و ۳۸ دوره کارشناسی ارشد، و همچنین ۹ برنامه دکترا است. کلیه دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه توسط هشت دانشکده اصلی برگزار می‌شود که شامل موضوعات مهندسی، بازرگانی، پزشکی، هنرها، علوم و ارتباطات است. دانشگاه اکونومی ازمیر دارای مرکز راهنمایی شغلی گسترده‌ای است که برای حمایت از دانشجویان از طریق تجربه کاری و تقویت ارتباط با تجارت ایجادشده است. این دانشگاه به کارآموزی و برنامه‌ها و همچنین مصاحبه‌های ساختگی کمک می‌کند تا فارغ‌التحصیلان را برای دنیای کار آماده کند.

این دانشگاه در نزدیکی ساحل، در منطقه‌ای ساکت و آرام از فضای سبز و مناظر ساحلی واقع‌شده است. و با مرکز شهر ازمیر ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و با ماشین یا حمل‌ونقل عمومی برای سینما، بارها و خرید به‌راحتی قابل‌دسترسی است.  ازاینجا بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند به مکانهای تاریخی مانند قلعه کادیفکاله در بالای تپه قرن ۴ دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر ۶۰ باشگاه اجتماعی دانشجویی در دانشگاه، دانشگاه اقتصادی ازمیر دارای یک صحنه ورزشی فعال است و گروه‌های قایقرانی و تنیس آن در سطح بین‌المللی رقابت می‌کنند. جوامع و باشگاه‌های این دانشگاه شامل فوتبال آمریکایی، تنیس، کوهنوردی و قایقرانی است که به چند مورداشاره می‌کند.

این دانشگاه همچنین دارای دو زمین بسکتبال در فضای باز، یک زمین فوتبال در فضای باز، یک سالن رقص و یک زمین تنیس است. نزدیک بودن آن به دریا یک قرعه‌کشی بزرگ است، و آن را به یک مکان ایدئال برای طرفداران ورزش‌های ساحلی و آبی تبدیل می‌کند.

رنکینگ دانشگاه اکونومی ازمیر

این دانشگاه توانسته در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ جایگاه ۸۰۰ و در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ جایگاه ۱۰۰۰ را به دست آورده است.

شرایط پذیرش دانشگاه اکونومی ازمیر ترکیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه رادارند باید در آزمون ورودی آن شرکت کرده و نمره قابل‌قبول را کسب کند. این دانشگاه برای یکسان‌سازی شرایط پذیرش از داوطلبین مدارک زیر را می‌خواهد.

  • مدرک اثبات تمکن مالی دانشجو
  • ۲ توصیه‌نامه
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • فرم تکمیل‌شده درخواست پذیرش

بعد از اینکه دانشجویان نامه پذیرش را گرفتند باید به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کرده و اقدامات موردنیاز را انجام داده بعد از ورود به خاک ترکیه اقدام به گرفتن اقامت دانشجویی کنند. این نوع اقامت‌ها برای بیش از ۹۰ روز صادرمیشوند و امکان تک ورود و یا چند با ورود دارند.

بعد از اینکه با ویزای تحصیلی خود به ترکیه رفتید تا به مدت ۱ ماه فرصت دارید به اداره پلیس این کشور مراجعه کرده و با در دست داشتن پاسپورت، ویزای تحصیلی، فرم درخواست، عکس پاسپورتی و مدارک تمکن مالی اقدام به گرفتن اقامت دانشجویی کنید.

در پایان

این دانشگاه میتواند گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد اگر قصد دارید در مورد این دانشگاه اطلاعات بیشتری به دست آورید پیشنهاد میکنیم به کارشناسان ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان به شما مشاوره بدهند.

اشتراک:

نظرات:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها