زندگى دانشجويى در تركيه
author
امتیاز دهید post

شرایط زندگى دانشجویى در ترکیه با توجه به وجود امکانات مناسب تحصیلی و هزینه های زندگی بسیار مساعد بوده و به همین دلیل هر ساله بر تعداد دانشجویان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه افزوده می شود. اما در این میان معایب و مزایای زندگی دانشجویی در کشور ترکیه چیست؟

مهم ترین مزایای زندگى دانشجویى در ترکیه

لازم است بدانید با وجود داشتن کیفیت بالای تحصیلی در دانشگاه های ترکیه، هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند. از طرفی مدارک اخذ شده در این دانشگاه دارای اعتبار بالایی هستند و همین امر موجب شده تا میزان تقاضا برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه به مراتب افزایش یابد. هر چند که لازم است بدانید شرایط تحصیل در ترکیه نیز ضمن بالا بودن کیفیت نسبتاً ارزان است و در مقایسه با دانشگاه های کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای زندگی دانشجویی در ترکیه

اخذ بورسیه و تحصیل ارزان در ترکیه

یکی دیگر از مزایای زندگی دانشجویی در اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه است که از این طریق دانشجو می تواند ار مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه بهره مند شده و از مزایایی همچون

  • خوابگاه رایگان
  • تحصیل رایگان بدون پرداخت شهریه
  • پوشش مخارج سفر و خدمات درمانی
  • بهره مندی از دوره های آموزش زبان رایگان

و همچنین دریافت حقوق ماهیانه استفاده کنید. در واقع با استفاده از بورسیه تحصیلی ترکیه شما ضمن تحصیل رایگان می توانید از بهترین امکانات و زیرساخت های علمی استفاده نموده و در محیطی چند فرهنگی به دادمه تحصیل بپردازید

کار دانشجویی در ترکیه و معایب آن

شاید بتوان یکی از معایب زندگی دانشجویی در ترکیه را نداشتن مجوز کار در حین تحصیل دانست. البته در اغلب موارد پس از گذشت یکسال از دوران تحصیل خود می توانید جهت انجام برخی امور پاره وقت درخواست مجوز کار کنید. ضمن اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از همان ابتدای تحصیل خود امکان کار دانشجویی در ترکیه را به صورت تدریس و یا فعالیت در امور تحقیقاتی و پژوهشی را دارند.

و شرایط زندگی دانشجویی در ترکیه

هزینه و شرایط زندگى دانشجویى در ترکیه

در رابطه با هزینه زندگی در ترکیه باید گفت مخارج زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر و مناسب تر است به طوری که می توان گفت یک دانشجو برای زندگی در این کشور مبلغی حدود 500 دلار را می تواند برای اجاره اقامتگاه، تهیه غذا، لباس، حمل و نقل های شهری، تفریح و… می پردازد.

از نظر هزینه کتاب و امور اداری و… نیز این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد، هر چند که سبک زندگی دانشجویی و در نهایت مخارج آن نیز می تواند متفاوت باشد.

هزینه اقامت در ترکیه : برای اقامت از خوابگاه دانشگاه با هزینه های مناسب تر استفاده کنید و یا خودتان به دنبال اجاره مسکن و آپارتمان با قیمت های مختلف در مناطق مختلف و حتی شهرهای گوناگون با امکانات گوناگون باشید.

هزینه خوراک و مواد غذایی در ترکیه : ضمن اینکه برای کاهش هزینه های غذا نیز می توانید از خدمات سلف سرویس دانشگاه استفاده کنید و یا خودتان با قیمت های مناسبی مواد اولیه را تهیه نموده و غذای مورد علاقه تان رابپزید. اما این هزینه می تواند با مراجعه به رستوران و مصرف غذاهای آماده متفاوت باشد.

هزینه حمل و نقل شهری در ترکیه : یکی دیگر از موارد مهم برای مخارج زندگی دانشجویی در ترکیه، هزینه ایاب و ذهاب است که البته لازم است بدانید در این کشور می توانید از مترو و اتوبوس با هزینه بسیار کم استفاده کنید و حتی با استفاده از کارت دانشجویی خود تنها با نصف قیمت از خدمات حمل و نقل شهرهی بهره مند شوی. اما لازم است بدانید تاکسی و متروباس نیز از دیگر وسایل حمل و نقل شهری در ترکیه هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

 

اشتراک:
پست بعدی

در حال مشاهده آخرین پست می‌باشید

نظرات:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها