اعزام دانشجو به ترکیه
author
امتیاز دهید post

در پروسه اعزام دانشجو به ترکیه متقاضی باید برای ورود به دانشگاه های ترکیه زبان خود را تقویت کند. در حالی که بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اگر ترکی بلد نیستید احتمالاً در دوستی، کار با دیگران و ملاقات با استادان مشکل خواهید داشت. شما نیز مانند دانشجویان ترک مجبور به شرکت در یک آزمون ورودی هستید. برای دانشجویان بین‌المللی، این آزمون  Yabancı Öğrenciler Sınavı است.

این آزمون در آنکارا، ترکیه و همچنین برخی از کشورهای خارجی ارائه می‌شود. صرف نظر از محل اجرای آن، YÖS در ماه ژوئن ارائه می شود. شما باید یک سال قبل ازمراحل اعزام دانشجو به ترکیه در آزمون شرکت کنید و برای قبولی باید نمره ۴۵ یا بالاتر کسب کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید SAT را جایگزین YÖS کنید. شما حداقل به نمره ترکیبی حداقل ۱۲۰۰ نیاز دارید.

اعزام دانشجو به ترکیه

برای قبولی در دانشگاه ترکی باید حداقل ۶۵۰ نمره در ریاضیات کسب کنید. دانشجویان خارجی که این شرایط را دارند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه ترکی مورد نظر خود هستند، اگرچه مجبور به درخواست ویزای دانشجویی هستند. فرزندان دیپلمات های ایرانی در ترکیه در پروسه اعزام دانشجو به ترکیه نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. دانشگاه های ترکیه با سازمان های متعددی برای تحصیل در خارج از کشور، از جمله سقراط اراسموس و CIEE شریک هستند.

همچنین بخوانید : بهترین دانشگاه های ترکیه

علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های خارجی از مبادلات مستقیم با همتایان ترکیه حمایت می کنند. هنگامی که مدارک مورد نیاز را آماده کردید درخواست خود را ارسال کنید. اگر هم بصورت آنلاین اقدام کرده باشید، باید اسناد را نیز از طریق پست قبل از موعد مقرر ارسال کنید.

همچنین اگر کنکور یا مصاحبه دارید باید برای شرکت در آن به ترکیه سفر کنید. دانشجویان متقاضی برای ثبت نام در هر مقطع باید در ماهی که در زیر ذکر کرده‌ایم اقدام کنند.

  • اواسط ماه آگوست: اگر متقاضی کارشناسی هستید
  • اواسط سپتامبر: اگر متقاضی کارشناسی ارشد یا دکترا هستید.

اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو کارشناسی ارشد به ترکیه

یکی دیگر از مراحل اعزام دانشجو به ترکیه این است که دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در ترکیه را دارند باید در ابتدا مدارک زیر را فراهم کنند:

  • فرم درخواست
  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • بیانیه هدف (ارائه پروژه و انگیزه خود)
  • یک CV کامل
  • نامه‌های مرجع اساتید و کارفرمایان
  • متن سوابق
  • نمرات آزمون فارغ التحصیل (بسته به برنامه: GRE یا GMAT)
  • نمره مهارت زبان (TOEFL یا آزمون مهارت دانشگاه در بدو ورود)
  • امتحانات کتبی و / یا مصاحبه
  • نامه ای که به شما تضمین می کند بودجه مالی لازم برای حمایت از زندگی خود را در طول تحصیل دارید.

برای برنامه های تحصیلات تکمیلی به طور معمول دو مهلت درخواست وجود دارد:

  • برای ترم پاییز: پایان ماه مه
  • برای ترم بهار: پایان دسامبر

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد ترکیه همچنین به شما نیاز دارد که در نیمه دوم سال دوم خود یک تز فردی تهیه کنید. این معمولاً برای امتحان ارسال می شود، که به صورت شفاهی به روشی مشابه دفاع از پایان نامه دکترا انجام می شود. اگر شما به سیستم های آموزش کشوری مانند انگلیس آشنا باشید ، بیشتر پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد به سادگی علامت گذاری شده و برگردانده شده اند، این ترسناک به نظر می رسد، اما اجازه ندهید که شما را نگران کند.

اعزام دانشجو به ترکیه

قبولی در دانشگاه های ترکیه

زمانی که مدرک خود را به پایان رساندید و پایان نامه خود را نوشتید، از تخصص خود اطمینان خواهید داشت. بعلاوه، گذراندن یک معاینه شفاهی بعنوان بخشی از دوره کارشناسی ارشد، آمادگی عالی برای کار آکادمیک بیشتر است – فرصتی که بسیاری از دانشجویان قبل از شروع دکترا کسب نمی کنند.

سال تحصیلی در ترکیه طی دو ترم از اکتبر تا ژانویه و از فوریه تا جولای برگزار می شود. یک دوره تعطیلات دو هفته ای معمولاً این جلسات آموزشی را از هم جدا می کند و یک تعطیلات تابستانی طولانی تر بین جولای تا اکتبر است.

بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد تمام وقت در ماه اکتبر آغاز می شود، اما گزینه های دیگر ممکن است برای دانشجویان نیمه وقت یا دوره هایی که اجازه ورود به ترم دوم را دارند وجود داشته باشد. دوره کارشناسی ارشد در ترکیه ( Yüksek Lisans Diplomasi ) معمولاً حدوداً دو سال طول می کشد که شامل ۱۲۰ اعتبار ECTS است. شما در یک سری از ماژول های ارائه شده در ترم های خاص ثبت نام خواهید کرد، با ارزیابی این مؤلفه‌های جداگانه که به نمره نهایی شما کمک می‌کنند.

اشتراک:

نظرات:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها